Ringträning nr ETT!

Lill-Figgs och jag var på ringträning idag för första gången.
På ringträning tränar man på att gå i ring med sina hundar, att stå fint, och att kunna bli pillad på!
Först när vi kom dit var nog jag lite stressad, för det var Figge med!
Han ville göra allting annat än att fokusera på mig och på arbetsuppgiften.
Och alla de nya hundarna var ju så intressanta så, speciellt den söta lilla chiwawan :)
Jag fokuserade på att få Figge lugn, och till slut gick det riktigt bra!
Han visade till och med upp sin fina graciösa spanska trav som han bara gör ibland!
Jag hoppas att de två nestkommande träningarna gör susen innan den första utställningen den 1:a maj.
När vi kom hem somnade han som en stock.. lillen..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Dogtrix Finurliga Figge Crested Starz Aragon

Om mig och hundarna Figge och Nisses utveckling tillsammans.

RSS 2.0