Eget hundgodis.

Imorgon ska vi hämta vår nya familjemedlem, Nisse. Han är en naken Chinese Crested precis som Figge.
Eftersom Nisse lätt får ont i magen har jag exprimenterat lite här hemma för att få till ett bra godis som han kan äta.
Jag har testat att ta Figges foder, lägga lite i en förslutningsbar påse, hälla i lite vatten, och sen stå och dra till sig i kylen i några timmar. Eftersom Figge äter valpfoder blir det antagligen skillnad på hans och Nisses mat, men det är värt att pröva!
Och resultatet blev rätt så bra, kanske aningen för blött, men Figge älskar det! Jag hoppas att Nisse med kommer att göra det. Jag lägger upp en bild på hans foder, torrt, och det som har fått svälla i kylen. Sist delar jag dem på mitten så dem inte är så stora.
Den sista bilden är på när Fugge låg uppe på soffans ryggstöd och solade igår :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Dogtrix Finurliga Figge Crested Starz Aragon

Om mig och hundarna Figge och Nisses utveckling tillsammans.

RSS 2.0